مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 16:002021-10-04اقتصادي

بارندگی ها در 2 ماهه اول پاییز ناچیز است/ کاهش 80 درصدی آب های سطحی


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه بارندگی ها در دو ماهه اول پاییز ناچیز است، از کاهش 80 درصدی آب های سطحی در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، داریوش حسن نژاد عصر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی در دو ماه اول فصل پاییز، تقریباً بارندگی ناچیزی خواهیم داشت و در ماه های بعد در حد نرمال خواهد بود، بنابراین به دلیل اینکه تغذیه منابع آب در فصل پاییز نخواهیم داشت.

وی بیان داشت: از طرفی در سال گذشته نیز بارندگی ها کاهش چشمگیری داشته و با خشکسالی مواجه بوده ایم و مصرف کنندگان اعم از کشاورزان، صنعت و شرب هم بیش از تغذیه منابع آب از آن برداشت نموده اند، در حال حاضر ذخایر منابع آب سطحی و زیرزمینی کاهش یافته به طوری که منابع آب سطحی نسبت به سال گذشته، حدود 80 درصد و در مقایسه با دوره آماری 81 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان ادامه داد: بسیاری از رودخانه های استان از جمله مسیرهایی از رودخانه کشکان و سیلاخور کاملاً خشک شده اند و منابع آب زیر زمینی هم به طور متوسط نسبت به سال گذشته حدود دو متر، معادل حجمی 140 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

حسن پور ادامه داد: همچنین این برداشت ها موجب شده است تا ذخایر آب زیر زمینی نسبت به ماه گذشته حدود 60 سانتی متر کاهش یاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارندگی ها در 2 ماهه اول پاییز ناچیز است/ کاهش 80 درصدی آب های سطحی

بارندگی ها در 2 ماهه اول پاییز ناچیز است/ کاهش 80 درصدی آب های سطحی