مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 12:552021-10-04بين الملل

فلسطین، سوریه و لیبی محورهای دیدار وزرای خارجه مصر و روسیه


وزیر خارجه مصر ضمن قدردانی از موضعگیری مسکو درباره سد النهضه، اعلام کرد که با او درباره تحولات پرونده سد النهضه گفتگو کرده است.

- وزیر خارجه مصر ضمن قدردانی از موضعگیری مسکو درباره سد النهضه، اعلام کرد که با او درباره تحولات پرونده سد النهضه گفتگو کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی با سرگیی لاوروف، همتای روس خود اظهار کرد: از روسیه بابت حمایتش از ما در بررسی پرونده سد النهضه در شورای امنیت تشکر می کنیم و امیدواریم در این پرونده با مسکو همکاری داشته باشم و به راه حلی قانونی و الزام آور دست یابیم که ضامن حقوق همه طرف ها بوده و از هرگونه سیاست های یک جانبه که با قوانین بین المللی همخوانی ندارند، دور باشد.

وزیر خارجه مصر در ادامه گفت: با لاوروف ابعاد مختلف روابط دوجانبه را بررسی کردیم و خرسندی خود را از این دور نشست های مشترک دو کشور و تقویت همکاری های دوجانبه چه در نیروگاه هسته ای الضبعه و چه منطقه صنعتی کانال سوئز و یا مقاصد تروریستی ابراز کردیم و امیدواریم معاملات تجاری دو طرف که تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفتند، به حالت قبل بازگردند.

شکری افزود: ما درباره تلاش جهت پایان دادن به اختلافات دو طرف فلسطینی و اسراییلی، تقویت راه حل دو کشوری، رسیدن به راه ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فلسطین، سوریه و لیبی محورهای دیدار وزرای خارجه مصر و روسیه

فلسطین، سوریه و لیبی محورهای دیدار وزرای خارجه مصر و روسیه