مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 10:152021-10-04اقتصادي

رشد قیمت توسط خودروسازان بدون مصوبه شورای رقابت


برخی خودروسازان در حالی جدیداً قیمت محصولاتشان را افزایش داده اند که به گفته رییس شورای رقابت، بانک مرکزی هنوز نرخ تورم بخشی 6 ماهه بخش خودرو را اعلام نکرده تا این شورا نرخ های جدید را بر مبنای آن محاسبه و تصویب کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت خودرو طی سال های اخیر با احتساب نرخ تورم بخشی ارائه شده توسط شورای رقابت تعیین شده و بر این مبنا، خودروسازان نسبت به عرضه تولیداتشان بر اساس فرمول قیمت گذاری شورای رقابت اقدام می کردند.

این قیمت گذاری معمولا سالی یک یا دوبار انجام می شد، اما هر بار مشروط به اعلام نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی بود.

با شدت گرفتن اعتراض خودروسازان مبنی بر زیان ده بودن تولیداتشان، سال گذشته رضا شیوا، رییس شورای رقابت از امکان قیمت گذاری 3 ماهه خودروهای داخلی با مصوبه شورای رقابت و بر مبنای فرمول این شورا خبر داد.

وی با اشاره به اینکه شورای رقابت به خودروسازان این اجازه را داده است که هر سه ماه یک بار با توجه به تغییرات قیمتی هزینه های تولید درخواست محاسبه نرخ تورم بخشی را از بانک مرکزی داشته باشند، گفته بود: بر این اساس اگر خودروسازان خواستار تغییر قیمتی محصولات خود آن هم هر سه ماه یک بار باشد، باید درخواست خود را به وزارت صنعت اعلام و با دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد قیمت توسط خودروسازان بدون مصوبه شورای رقابت

رشد قیمت توسط خودروسازان بدون مصوبه شورای رقابت