مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 10:052021-10-04سياسي

محرم و صفر زمان ظهور تولی و تبری است


نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه تولی و تبری بروز و ظهور می خواهد، گفت: محرم و صفر زمان بروز و ظهور تولی و تبری است و ما باید با حضور در مجالس اهل بیت(ع) و خدمت به عزاداران و زائران اهل بیت(ع) محبت خود را نشان دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با خادمان موکب حرم مطهر بانوی کرامت که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه باید خدمت به زائران اربعین باید مستمر باشد، اظهار کرد: این خدمت باید به یک جریان و سنت تبدیل شود که قیام و قوامش به حضور افراد نباشد.

وی خدمت مستمر را منوط به اخلاص در نیت دانست و گفت: موکب یک کار خدماتی و جمعی است و نباید در این امر بحث رییس و مرئوس مطرح باشد بلکه همه باید در کنار هم به زائران خدمت کنند که گزارشات نشان می دهد که امسال این امر مورد توجه بوده است.

امام جمعه قم نفس پیاده روی اربعین را یک حرکت فرهنگی بزرگ دانست و افزود: در حرکت هایی که ماهیت فرهنگی دارند باید بحث خدمات را برجسته کنیم و تمرکز بر کار خدماتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ریشه اربعین به دو رکن اصلی دین ما که تولی و تبری است برمی گردد، گفت: ما بر اساس آموزه های دینی مکلفیم که نسبت به برخی افراد و امور تولی و نسبت به برخی افراد و امور تبری داشته باشیم زیرا این دو جریان با هم هست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرم و صفر زمان ظهور تولی و تبری است

محرم و صفر زمان ظهور تولی و تبری است