مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 09:452021-10-04سياسي

اسناد پاندورا؛ افشای غارت ثروت ملی جمهوری آذربایجان به دست خانواده علی اف


نام رییس جمهور جمهوری آذربایجان در یکی از بزرگترین افشاگری های مالی که ثروت و معاملات پنهان برخی سران جهان را برملا کرده است، به چشم می خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروهی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه ها از کشورهای مختلف جهان در یکی از بزرگترین افشاگری های مالی، ثروت و معاملات پنهانی برخی رهبران فعلی و سابق و 300 نفر از چهره های سیاسی برجسته جهان را تحت عنوان اسناد پاندورا افشا کرده اند.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، آن را خرج عموم می کند.

    بررسی اطلاعات فاش شده زیر نظر کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاری تحقیقی (ICIJ) انجام گرفته است که در مجموع 650 خبرنگار را در 117 کشور جهان گرد هم آورده است.

طبق اسناد درز پیدا کرده 14 شرکت مالی و حقوقی در پناهگاههای مالیاتی از جمله جزایر ویرجین انگلیس، پاناما، بلیز، قبرس، امارات عربی متحده، سنگاپور و سوییس نشان می دهد که عبدالله دوم پادشاه اردن، حدود 70 میلیون پوند ملک و املاک در آمریکا و انگلیس دارد.

تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس و همسرش نیز در بین آن دسته از افرادی هستند که نام آن ها در اسناد پاندورا مورد اشاره قرار گرفته است و این افراد برای خرید دفتری در لندن از پرداخت 312 هزار پوند، تمبر مالیاتی معاف شده اند و شرکتی خریداری کرده اند که در یک پناهگاه مالیاتی ثبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسناد پاندورا؛ افشای غارت ثروت ملی جمهوری آذربایجان به دست خانواده علی اف

اسناد پاندورا؛ افشای غارت ثروت ملی جمهوری آذربایجان به دست خانواده علی اف