مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 07:302021-10-04بين الملل

مسکو: آمریکا و متحدانش بخش اعظم کمک ها به افغانستان را متقبل شوند


نماینده ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان با تاکید بر لزوم آشکار شدن حجم جنایات جنگی آمریکا و متحدانش در افغانستان، گفت آنها باید برای جبران آن بخش اعظمی از هزینه های کمک به این کشور را متقبل شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ضمیر کابلوف نماینده ریاست جمهوری در امور گفت: واشنگتن و متحدانش می توانند پیامدهای حضورشان در افغانستان را با تحمل بخش عمده ای از هزینه های بازسازی و کمک های بشردوستانه کاهش دهند .

بر اساس این گزارش، وی در این باره توضیح داد: در آینده نزدیک، احتمال تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای شنیدن گزارش نمایندگان ائتلاف غربی در مورد فعالیت ها در افغانستان را رد نمی کنیم.

در تمام مدت اقامت خود در آنجا، ما حتی یک مورد گزارش معنادار و جامع در مورد اجرای دستور شورای امنیت سازمان ملل متحد درخصوص نیروی بین المللی کمکی امنیتی و ماموریت نظامی در افغانستان نشنیده ایم .

به نوشته وبگاه ریانووستی، مدیر بخش دوم آسیا در وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که حجم جنایات جنگی آمریکا و ائتلاف غربی در افغانستان هنوز مشخص نشده و باید درباره آن به جمع بندی رسید.

کابلوف در این باره اظهار داشت: البته ایالات متحده و متحدانش مسئول آنچه در دو دهه گذشته در افغانستان رخ داده هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: آمریکا و متحدانش بخش اعظم کمک ها به افغانستان را متقبل شوند

مسکو: آمریکا و متحدانش بخش اعظم کمک ها به افغانستان را متقبل شوند