مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 06:452021-10-04پزشكي

چرا افسردگی سراغ سالمندان می آید؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر اصغر نوروزی با بیان اینکه دوره سالمندی به سه دسته سالمندی جوان، سالمندی میان سال و سالمندی پیر تقسیم می شود، - مدیر تیم تخصصی مشاوره ازدواج و زوج در انجمن ازدواج و خانواده کشور با بیان اینکه افسردگی و بی معنا بودن زندگی بیش از سایر اختلالات روانشناختی برای سالمندان در برگیری دارد، گفت: وقتی انسانها برای دوره های سنی خود هدف گذاری نداشته باشند، آرام آرام وابستگی خود القایی پیدا کرده و به دلیل نداشتن هدف دچار افسردگی شده و احساس ناتوانی می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، دکتر اصغر نوروزی با بیان اینکه دوره سالمندی به سه دسته سالمندی جوان، سالمندی میان سال و سالمندی پیر تقسیم می شود، اظهار کرد: از 65 سالگی دوره سالمندی آغاز شده و به 65 تا 71 سال به سالمند جوان، 72 تا 84 سال سالمند میان سال، 84 به بالا سالمند پیر گفته می شود.

در علم روانشناسی دوره سالمندی انسجامی است که سالمند باید کسب کند و اگر به این انسجام دست پیدا نکند دچار یاس و ناامیدی می شود.

این روانشناس خرد ورزی را نیروی بنیادین دوره سالمندی دانست و ادامه داد: سالمندی دوره انسجام داشتن، درست عمل کردن و منتقل کردن تجربیات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا افسردگی سراغ سالمندان می آید؟

چرا افسردگی سراغ سالمندان می آید؟