مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 06:302021-10-04اقتصادي

همه خطرهایی که تهران را پس زلزله تهدید می کنند


آتش سوزی های ناشی از زلزله های بزرگ با توجه به عمر طولانی خطوط لوله گاز در تهران و عبور لوله های گاز از گسل های موجود یا محل های آسیب پذیر در برابر جابه جایی های شدید سطحی یا در مجاورت آنها از تبعات بسیار محتمل زلزله است.

- جی پلاس؛ رییس شاخه زمین شناسی فرهنگستان علوم گفت: در صورت وقوع زلزله در تهران با توجه به فرسودگی خطوط لوله گاز در پایتخت و عبور آنها از گسل های موجود یا محل های آسیب پذیر، شاهد آتش سوزی گسترده خواهیم بود.

مهدی زارع روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که در صورت وقوع زلزله در تهران، آتش سوزی در این کلان شهر تا چه حد جدی است، اظهار داشت: شبکه گاز تهران با حدود 22 هزار کیلومتر طول شبکه توزیع، 1.

1 میلیون انشعاب و 5.

6 میلیون مشترک بسیار گسترده است.

اگر این سامانه شبکه گاز تحت اثر خسارات شدید و ناگهانی زلزله قرار گیرد، نشت گاز ممکن است باعث آتش سوزی گسترده، انفجارهای عظیم و در نتیجه تلفات قابل توجه انسانی شود.

وی افزود: پژوهشگران در سال های اخیر به مدل سازی و ارزیابی آتش سوزی محتمل پس از زلزله در تهران پرداخته اند، حوادث جدی اخیر از قبیل آتش سوزی در ساختمان های بلند در تهران، آتش سوزی در ساختمان پلاسکو در 30 دی 1395 که منجر به فروریختن این ساختمان 17 طبقه و کشته شدن 21 نفر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه خطرهایی که تهران را پس زلزله تهدید می کنند

همه خطرهایی که تهران را پس زلزله تهدید می کنند