مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 06:302021-10-04پزشكي

آنچه باید درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان بدانید


موضوعی که در مقالات علمی دنیا به آن اشاره شده است و در کمیته علمی ستاد کرونا هم به تصویب رسیده این است که نوجوانان 12 تا 18 سال باید واکسن کرونا را دریافت کنند.

- یک متخصص کودکان با تأکید بر اهمیت واکسیناسیون کرونا برای کودکان، عوارض احتمالی پس از تزریق واکسن و نحوه مراقبت از کودکان را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر فائزه بختیاری درباره اهمیت واکسیناسیون کودکان، گفت: واکسیناسیون کودکان در تمام پاندمی ها اهمیت زیادی دارد، زیرا معمولا کودکان به عفونت هایی نظیر کرونا، آنفلوآنزا و حتی سرماخوردگی های ساده مبتلا می شوند و علائمی که دارند معمولا خفیف تر از علائم بزرگسالان است و گاهی نیز ابتلای آن ها بدون علامت است.

وی افزود: در کرونا ممکن است کودک با بی حالی و کاهش اشتها علائم عفونت را در خود نشان دهد که خیلی مورد توجه والدین قرار نگیرد، درحالی که ناقل ویروس است و می تواند ویروس را به سایرین انتقال دهد.

دکتر بختیاری ادامه داد: کودکان ما در جامعه وارد مهدکودک و مدرسه می شوند و از این طریق عفونت را به یکدیگر منتقل می کنند و همین سبب می شود خانواده ها نیز از طریق کودکان درگیر شوند.

با توجه به این موضوع واکسیناسیون کرونا در افراد زیر 18 سال بسیار مهم است و می تواند در کنترل پاندمی کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه باید درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان بدانید

آنچه باید درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان بدانید