مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 04:202021-10-04اقتصادي

شهروند خلاق ایلامی خانه ای قدیمی را موزه فرش کرد


شهروند خلاق ایلامی خانه ای که در سال 1360 احداث شده است را به موزه فرش تبدیل کرده و توانسته سالانه برای بیش از 150 نفر اشتغالزایی ایجاد کند این در حالی است از نبود حمایت ها و بازار فروش نیز رنج می برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، خانه ای در دره شهر که سال احداث آن 1360 است، هم اکنون، به نمایشگاه، انبار فرش ها، قالی های دست بافت استادان فرش و قالی بافان دره شهری تبدیل شده است.

فرش دستبافت از گذشته تاکنون در نقاط مختلف استان ایلام جایگاه ویژه ای داشته است و به نوعی یکی از هنرهای بومی در استان نیز به شمار می رود.

بدون شک رونق فرش بافی و بافت فرش دستبافت در نقاط محرومی مثل ایلام و شهرستان دره شهر کمک شایانی در جهت درآمد خانوار می کند که البته این کار نیازمند توجه مسوولان است.

حال این روزها به همراه ضرباهنگ چله، چاقو و تار و پود دار قالی و در فراز و فرود آواز پر سوز و گداز زنان و تولید کنندگان قالیباف شهر، در خانه ای گشوده شد که رنج سال ها سرپنجه پوست نازکشان بوده، خانه ای که خود یک اثر تاریخی با معماری ایرانی است و پذیرای هنر اصیل و با ارزش فرش ایرانی است.

فرش را تولید می کنیم اما به فروش نمی روند خدایار قوچی مدیر عامل شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی شهرستان دره شهر در گفت وگو با فارس گفت: از آنجاییکه که استان ایلام طرح و برند خاصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهروند خلاق ایلامی خانه ای قدیمی را موزه فرش کرد

شهروند خلاق ایلامی خانه ای قدیمی را موزه فرش کرد