مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 22:252021-10-03بين الملل

اولین نشست دفتر سیاسی حماس در قاهره برگزار می شود


هیاتی از کادر رهبری حماس وارد قاهره پایتخت مصر شده است تا ضمن برگزاری نخستین نشست دفتر سیاسی این جنبش پس از انتخابات داخلی اخیر آن، با مقامات مصری درباره موضوع مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی رایزنی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، قرار است امروز دوشنبه نخستین نشست دفتر سیاسی جدید رهبری حماس شامگاه شنبه نوار غزه را از طریق گذرگاه زمینی رفح به سمت قاهره ترک کرد با با مقامات ارشد مصری دیدار داشته باشد.

مقامات حماس قرار است با عباس کامل رییس اطلاعات مصر دیدار کنند تا به بررسی مسائل مشترک و اوضاع در نوار غزه بپردازند.

اسماعیل هنیه رییس حماس و روسای این جنبش یعنی یحیی السنوار در غزه، صالح العاروری در کرانه باختری و خالد مشعل در خارج و اعضای دفتر سیاسی این جنبش از حاضران در هیات مذکور هستند.

احتمال می رود به زودی مذاکرات غیرمستقیم بین حماس و رژیم صهیونیستی تحت نظارت مصر به شکلی که چند ماه پیش برگزار شد از سر گرفته شود تا به طور مفصل به موضوع مبادله اسرا پرداخته شود آن هم در شرایطی که دیدگاه های مختلفی درباره اسرایی که قرار است آزاد شوند وجود دارد.

رژیم صهیونیستی پس از جنگ اخیر علیه نوار غزه، که به نبرد سیف القدس (شمشیر قدس) و جنگ 12 روزه معروف شد، در مقابل پایداری و حملات مقاومت مجبور به توقف حملات علیه نوار غزه شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین نشست دفتر سیاسی حماس در قاهره برگزار می شود

اولین نشست دفتر سیاسی حماس در قاهره برگزار می شود