مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 15:102021-10-03پزشكي

بیماران قلبی در معرض خطر ابتلا به انواع شدیدتر کووید هستند


معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه بیماران قلبی در معرض خطر ابتلا به انواع شدیدتر کووید19 هستند، گفت: مصرف دخانیات، دیابت، فشار خون بالا، - ایسنا/گیلان معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه بیماران قلبی در معرض خطر ابتلا به انواع شدیدتر کووید19 هستند، گفت: مصرف دخانیات، دیابت، فشار خون بالا، چاقی و آلودگی هوا از جمله این علل هستند.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه 31 درصد تمام مرگ ها ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است، اظهار کرد: در سنین 30 تا 70 سال از هر 10 نفر، یک نفر به علت بیماری قلبی و عروقی جان خود را از دست می دهد که این آمار نگران کننده، نشان دهنده اهمیت توجه به سلامت قلب است.

وی بیماری های قلبی و عروقی را رتبه نخست علل مرگ دانست و افزود: با وجود افزایش مرگ های منتسب به کووید19 بیماری های قلبی عروقی با 18.

6 میلیون مرگ در سال، کماکان رتبه اول علل مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به علل متعدد بروز بیماری های قلبی و عروقی، گفت: مصرف دخانیات، دیابت، فشار خون بالا، چاقی و آلودگی هوا از جمله این علل هستند.

حیدرزاده، با بیان اینکه ابتلا به بیماری کووید19 برای میلیون ها بیمار قلبی و عروقی نگران کننده تر است، عوان کرد: بیماران قلبی بیشتر در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران قلبی در معرض خطر ابتلا به انواع شدیدتر کووید هستند

بیماران قلبی در معرض خطر ابتلا به انواع شدیدتر کووید هستند