مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 14:152021-10-03پزشكي

کاهش مدت مرخصی فرزندخواندگی کودکان بدسرپرست و بی سرپرست باطل شد


با توجه به اینکه سن کودک زیر 3 سال است و مشمول عنوان فرزندپذیری می­ شود، حمایت از خانواده ­ها و حفظ سلامت جسمی و روانی کودک و والدین فرزندپذیر بوده است.

- با توجه به اینکه سن کودک زیر 3 سال است و مشمول عنوان فرزندپذیری می­ شود، حمایت از خانواده ­ها و حفظ سلامت جسمی و روانی کودک و والدین فرزندپذیر بوده است.

با حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری، بخشنامه کاهش مدت مرخصی دوره مراقبت از کودکان زیر سه سال بدسرپرست و بی سرپرست به 84 روز، ابطال و بهره مندی افراد فرزندپذیر از 9 ماه مرخصی (معادل مرخصی زایمان) موررد تأکید قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، سازمان تامین اجتماعی در بند نخست بخشنامه شماره 12631؍95؍1000 مورخ اول اسفند سال 95 موضوع قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست اعلام کرده بود: بیمه شده زنی که بر اساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست کودک زیر 3 سال را به فرزند خواندگی قبول می کند با ارائه مدارک و مستندات مربوطه از جمله قرار سرپرستی آزمایشی از مرجع ذیصلاح قضایی به همراه نامه اداره بهزیستی مربوطه می تواند از 84 روز مرخصی، بابت مراقبت از کودک استفاده کند.

به دنبال صدور این بخشنامه، یکی از شهروندان آن را مغایر قانون دانست و با ارائه دادخواستی به هیات عمومی دیوان عدالت اداری، خواستار ابطال بخشنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مدت مرخصی فرزندخواندگی کودکان بدسرپرست و بی سرپرست باطل شد

کاهش مدت مرخصی فرزندخواندگی کودکان بدسرپرست و بی سرپرست باطل شد