مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 12:502021-10-03اقتصادي

اعلام شرایط صادرات خودرو به عراق


رییس سازمان ملی استاندارد ایران به تشریح جزییات سفر اخیر خود و تیم همراه به عراق پرداخت و هدف از این سفر را اجرایی کردن تفاهم نامه همکاری سازمان های ملی استاندارد دو کشور دانست که بندهایی از آن به دلیل اختلاف نظر اجرایی نشده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، به نقل از سازمان ملی استاندارد، غلامرضا شریعتی با بیان اینکه مباحث اصلی دو طرف در زمینه صادرات خودرو و میلگرد به عراق بود، ادامه داد: خودروهای تولیدی کشورمان از استانداردهای 85گانه اروپا برخوردارند که تمرکز آنها بر ایمنی و آلایندگی است، اما عراقی ها از استانداردهای کشورهای حاشیه خلیج فارس تبعیت می کنند و در این مورد عدم تطابق هایی وجود داشت.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر اینکه استانداردهای 85گانه کشورمان به مراتب از استانداردهای حاشیه خلیج فارس بالاتر است، خاطر نشان کرد: در نهایت عراقی ها پذیرفتند که مفاد استانداردهای 85گانه را برایشان ارسال کنیم تا مورد تطبیق قرار دهند تا در صورت تایید، خودروهای ایرانی اجازه حضور در بازار عراق بیابند.

وی افزود: برخورداری خودروها از vin number عراقی، برچسب made in iraq و تایید خودروها از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، درخواست های دیگر در موضوع صادرات خودرو به این کشور بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام شرایط صادرات خودرو به عراق

اعلام شرایط صادرات خودرو به عراق