مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 11:552021-10-03پزشكي

درمان آلزایمر با ویتامین ب 12


هنوز هیچ درمان موثری برای آلزایمر وجود ندارد، اما گروهی از پژوهشگران دانشگاه دلاویر سرنخ های جدیدی پیدا کردند که نشان می دهد رژیم غذایی می تواند بر پیشرفت بیماری تأثیر بگذارد.

- گروهی از پژوهشگران دانشگاه دلاویر سرنخ های جدیدی پیدا کردند که نشان می دهد رژیم غذایی می تواند بر پیشرفت بیماری آلزایمر تأثیر بگذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما، در حال حاضر میلیون ها نفر در سراسر جهان دچار زوال عقل بوده که از این بین 50 تا 75 درصد مبتلا به آلزایمر هستند.

انجمن آلزایمر بریتانیا تخمین می زند در صورت ادامه روند فعلی، شاهد گسترش بسیار زیاد این بیماری خواهیم بود.

متاسفانه هنوز هیچ درمان موثری برای آلزایمر وجود ندارد، اما گروهی از پژوهشگران دانشگاه دلاویر سرنخ های جدیدی پیدا کردند که نشان می دهد رژیم غذایی می تواند بر پیشرفت بیماری تأثیر بگذارد.

بر این اساس مشخص شد در مغز انسان های مبتلا به آلزایمر، تجمع بتا آمیلویید در طول سال ها باعث ایجاد اثرات سمی در سلول ها شده که این مشکل متعاقبا منجر به کاهش انرژی، تکه تکه شدن میتوکندری ها و استرس اکسیداتیو می شود.

در این میان نوعی کرم به نام C.

elegans وجود دارد که در گروه کرم های کوچک خاکی قرار داشته و اغلب به دلیل ساختار ساده سلولی برای مطالعه بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان آلزایمر با ویتامین ب 12

درمان آلزایمر با ویتامین ب 12