مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 08:252021-10-03بين الملل

گوترش: اوضاع صحرای غربی به شکل قابل توجهی وخیم شده است


دبیرکل سازمان ملل، با اشاره به از سرگیری درگیری ها بین مراکش و جنبش آزادیبخش پولیساریو در قلمرو مورد مناقشه صحرای غربی ، اعلام کرد که وضعیت در این منطقه طی یک سال گذشته به طور قابل توجهی وخیم شده است.

- گوترش: اوضاع صحرای غربی "به شکل قابل توجهی" وخیم شده است دبیرکل سازمان ملل، با اشاره به از سرگیری درگیری ها بین مراکش و جنبش آزادیبخش پولیساریو در قلمرو مورد مناقشه "صحرای غربی"، اعلام کرد که وضعیت در این منطقه طی یک سال گذشته "به طور قابل توجهی وخیم" شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مراکش، صحرای غربی را بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو خود می داند، اما جنبش پولیساریو که در سطح بین المللی به عنوان نماینده مردم صحرای غرب شناخته شده است، مدتهاست به دنبال استقلال است.

آنتونیو گوترش در گزارشی که به شورای امنیت ارائه کرد، گفت: از سرگیری درگیری ها بین مراکش و جبهه پولیساریو یک شکست بزرگ در دستیابی به راه حل سیاسی است.

وی در این گزارش که هنوز منتشر نشده و به دست خبرگزاری فرانسه رسیده است، افزود: مادامی که این خصومت ها وجود داشته باشد، امکان بدتر شدن اوضاع هم وجود دارد، بنابراین من از طرفین می خواهم رفتارهای خصمانه خود را سریعا متوقف کرده و از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوترش: اوضاع صحرای غربی به شکل قابل توجهی وخیم شده است

گوترش: اوضاع صحرای غربی به شکل قابل توجهی وخیم شده است