مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 07:402021-10-03سياسي

قرار مرحوم ابوترابی با اسرای جنگ چه بود؟


در اردوگاه هر کس برای گذراندن وقت خود به کاری مشغول می شد هر چند خودم در کلاس های قرائت قرآن شرکت می کردم اما یک روز حاج آقا ابوترابی به ما گفت هر کس بتواند در حفظ قرآن بکوشد من بعد از اسارت شرایطی فراهم می کنم که به دیدار امام(ره) بروند و من به شوق دیدن .

- در اردوگاه هر کس برای گذراندن وقت خود به کاری مشغول می شد هر چند خودم در کلاس های قرائت قرآن شرکت می کردم اما یک روز حاج آقا ابوترابی به ما گفت هر کس بتواند در حفظ قرآن بکوشد من بعد از اسارت شرایطی فراهم می کنم که به دیدار امام(ره) بروند و من به شوق دیدن امام چند جزء از قرآن را حفظ کردم اما اسارت آنقدر به درازا کشید که از دیدن امام(ره) محروم ماندیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آزاده قدیرعلی تقیان از آزادگان و جانبازان اصفهانی است که در سال 61 درحالیکه فقط 17 سال سن داشت به همراه تیپ امام حسین(ع) و در گردان امام حسین(ع) به جبهه اعزام شد.

او بعد از گذراندن سه ماه در پشت جبهه جنگ در آبان سال 61 در عملیات محرم شرکت و در همان عملیات به دلیل برخورد تیر به پهلوی چپ مجروح و در سن 17 سالگی به اسارت رژیم بعث عراق در می آید.

وی هشت سال از عمر خود را در زندان های موصل عراق سپری کرد و سرانجام پس از تحمل هشت سال دوری از وطن در تاریخ 27 مرداد سال 69 به وطن بازگشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرار مرحوم ابوترابی با اسرای جنگ چه بود؟

قرار مرحوم ابوترابی با اسرای جنگ چه بود؟