مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 05:252021-10-03سياسي

دختر رییس جمهور فیلیپین جای پدر را پر خواهد کرد


همزمان با اعلام کناره گیری از دنیای سیاست، رییس جمهور فیلیپین اعلام کرد که دختر وی قرار است در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور شرکت کرده و نامزد احراز این پست شود.

- به نقل از اسپوتنیک، رودریگو دوترته رییس جمهور فیلپین اعلام کرد که دخترش سارا دوترته-کارپیو در انتخابات 2022 نامزد ریاست جمهوری خواهد شد.

سارا دوترته در حال حاضر شهردار داوائو است.

اظهارات فوق در حالی بیان می شود که رودریگو دوترته روز گذشته اعلام کرده بود که در سال 2022 نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد و از سیاست کناره گیری خواهد کرد.

وی در رابطه با نامزد شدن برای پست معاون ریاست جمهوری، گفت: احساسات قریب به اتفاق فیلیپینی ها این است که من صلاحیت ندارم و دور زدن قانون، نقض قانون اساسی محسوب می شود.

امروز من بازنشستگی خود را از سیاست اعلام می کنم.

انتظار می رفت رودریگو دوترته به عنوان نامزد معاون رییس جمهور از جانب حزب خود PDP-Laban که حزب حاکم است، ثبت نام کند، با این حال سناتور کریستوفر لارنس بونگ تسورو گو دوست دیرینه او جایگزین وی در این زمینه شده است.

پیشتر و در اوایل ماه جاری، دوترته نامزدی معاون ریاست جمهوری در انتخابات 2022 را پذیرفته بود چرا که قانون اساسی این کشور او را از خدمت برای دوره دوم ریاست جمهوری منع کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دختر رییس جمهور فیلیپین جای پدر را پر خواهد کرد

دختر رییس جمهور فیلیپین جای پدر را پر خواهد کرد