مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 18:252021-10-02پزشكي

همزمانی تنگی نفس پاییزی خوزستان و پیک بعدی کرونا / کنوکارپوس ها هرس شوند


رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر لزوم هرس درختان کنوکارپوس پیش از بارش های پاییزی و پیک بعدی کرونا در خوزستان تاکید کرد.

- ایسنا/خوزستان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر لزوم هرس درختان کنوکارپوس پیش از بارش های پاییزی و پیک بعدی کرونا در خوزستان تاکید کرد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم هرس درختان کنوکارپوس قبل از آغاز بارندگی های پاییزی اظهار کرد: از سال های گذشته و همزمان با شروع باران های پاییزی، مشکلات فراوانی در زمینه بیماری های تنفسی برای هم استانی ها ایجاد می شود.

وی افزود: مطالعات جهانی نشان داده است که بروز آسم به دنبال بارندگی ناشی از آلرژی، به عوامل بیولوژیک یعنی گیاهان، اسپور گیاهان یا قارچ ها وابسته است و این همان پدیده ای است که در نخستین باران های پاییزی در برخی نقاط استان خوزستان رخ می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: گیاه کنوکارپوس، یکی از عوامل اصلی مشکلات تنفسی در نخستین بارش های پاییزی است بنابراین باید پیش از شروع باران های پاییزی، تمامی درختان کنوکارپوس مستعد گرده افشانی، هرس شوند.

ابول نژادیان با قدردانی از عملکرد شهرداری اهواز در هرس خوب درختان در سال گذشته، گفت: شهرداری ها و ارگان هایی که دارای محوطه های وسیع با پوشش گیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همزمانی تنگی نفس پاییزی خوزستان و پیک بعدی کرونا / کنوکارپوس ها هرس شوند

همزمانی تنگی نفس پاییزی خوزستان و پیک بعدی کرونا / کنوکارپوس ها هرس شوند