مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 18:102021-10-02سياسي

نکاهی به هشت رکن مهم در سبک زندگی نبوی


پیامبر(ص) در روایتی فرمودند مشغول به لباس خود نباش که پایانش پوسیدگی، مشغول غذای خود نباش که پایانش فضولات، مشغول مال و دارایی نباش که پایانش به ارث ماندن، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمانی در سخنرانی شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به سبک زندگی نبوی و تأثیر آن بر آسان و آرام کردن زندگانی، اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمودند خداوند برای این امت آسانی و برای دشمن سختی و تلخی در زندگی را مقدر کرده است.

وی با اشاره به تفاوت میان زنده مانی و زندگانی گفت: زنده مانی حرکتی افقی از گهواره تا گور است ولی زندگانی حرکت عمودی از فرش تا عرش است و خدا نکند که همه همت و سعی ما زنده مانی و تأمین خواب و خوراک و پوشاک باشد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه گاهی حرص زندگی را تبدیل به بردگی می کند، افزود: اگر بخواهیم خوشبخت باشیم همه خوشبختیم ولی مشکل ما این است که می خواهیم خوشبخت تر باشیم و زندگی مان را به مقایسه، مسابقه، همچشمی و تفاخر می گذرانیم.

وی با بیان اینکه ما باید نگاهمان را به زندگی عوض کنیم و برای چشم دیگران زندگی نکنیم، گفت: در سبک زندگی نبوی پیامبر(ص) فرمودند من نیامده ام تا بر شما سخت بگیرم بلکه آمده ام مهربانی کنم، آسان بگیرم و مدارا کنم و اگر زندگی ما سخت است به خاطر این است که نبوی زندگی نمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاهی به هشت رکن مهم در سبک زندگی نبوی

نکاهی به هشت رکن مهم در سبک زندگی نبوی