مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 16:152021-10-02سياسي

ایران چگونه می تواند از صنعت مهاجرت فرصت فناورانه ایجاد کند


ایران در جمله کشورهای مهاجرپذیر نیست اما رتبه بندی های اخیر نشان می دهد از ظرفیت قابل توجهی برای مهاجرپذیری و استفاده ازنیروی انسانی برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد هوشی پژوهشگر حوزه مهاجرت با بیان این که آمارهای رسمی، از وجود فرصت ها برای ایران در بهره مندی از توانمندی نیروی انسانی مهاجر حکایت دارد، ادامه می دهد: مروری به تازه ترین تحلیل ها، نشان می دهد مهاجرت جهانی، نه تنها یک روند ثابت و خطی را طی نکرده بلکه در مقاطعی با شیب های بسیار تند به راه خود ادامه داده است.

این روند به کشورهایی مانند ایران که در شمار مهاجرفرست ها قرار ندارند، کمک می کند با تقویت سیاست های جذب، اقتصاد خود را توسعه دهند.

هوشی با بیان این که در جهان رقابت های تنگاتنگ فناورانه، مقوله مهاجرت از یک پدیده گذرا فراتر رفته است و به عنوان یک صنعت شناخته می شود، افزود: در سال های اخیر، این صنعت نیز هم پای رشد جمعیت، بلوغ یافته و بزرگ شده است.

به طوری که بسیاری از کشورها، توسعه فناوری، پیشرفت اقتصادی و رونق تولید ملی را منوط و وابسته به مهاجرت می دانند.

به گفته این پژوهشگر حوزه مهاجرت، چنین ظرفیتی برای ایران نیز وجود دارد اما تمام توجه ها و تمرکز ها بر مقوله مهاجرفرستی بوده است؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران چگونه می تواند از صنعت مهاجرت فرصت فناورانه ایجاد کند

ایران چگونه می تواند از صنعت مهاجرت فرصت فناورانه ایجاد کند