مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 14:502021-10-02پزشكي

پزشک بیماری های عفونی: قارچ سیاه از فردی به فرد دیگر منتقل نمی شود


این قارچ ها در سرتاسر محیط زندگی می کنند و اغلب پس از استنشاق این هاگ های قارچی از هوا، سینوس ها یا ریه ها تحت تأثیر قرار گرفته و این عفونت از طریق بینی، - این قارچ ها در سرتاسر محیط زندگی می کنند و اغلب پس از استنشاق این هاگ های قارچی از هوا، سینوس ها یا ریه ها تحت تأثیر قرار گرفته و این عفونت از طریق بینی، دهان و چشم وارد بدن می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: قارچ سیاه از فردی به فرد دیگر منتقل نمی شود؛ بلکه بر اساس کاهش قدرت سلول های ایمنی بدن در پی مصرف برخی داروها یا به دلیل ابتلا به بیمای های مزمن، وارد بدن می شود و به دلیل ضعف سیستم ایمنی ایجاد بیماری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ اورنگ ایلامی شنبه 10 مهرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موکورمایکوزیس یا قارچ سیاه یک عفونت قارچی است که در اثر گروهی از قارچ ها به نام موکورمایست ایجاد می شود، گفت: این قارچ ها در سرتاسر محیط زندگی می کنند و اغلب پس از استنشاق این هاگ های قارچی از هوا، سینوس ها یا ریه ها تحت تأثیر قرار گرفته و این عفونت از طریق بینی، دهان و چشم وارد بدن می شود.

این پزشک فوق تخصص بیماری های عفونی افزود: در این صورت ممکن است پس از بریدگی، سوختگی یا سایر آسیب های پوستی، قارچ سیاه روی پوست ایجاد شود و خوردن غذای آلوده نیز در بروز قارچ سیاه نقش دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشک بیماری های عفونی: قارچ سیاه از فردی به فرد دیگر منتقل نمی شود

پزشک بیماری های عفونی: قارچ سیاه از فردی به فرد دیگر منتقل نمی شود