مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 12:152021-10-02فرهنگي

شناسایی 30 بنای تاریخی قابل مرمت در نهاوند


رییس اداره گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند از شناسایی 30 بنای تاریخی قابل مرمت در نهاوند خبر داد.

- محسن جانجان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: نهاوند به عنوان یکی از شهرهای تاریخی کشور به لحاظ برخورداری از سیما و منظر و بافت و بناهای تاریخی، واجد ارزش بالایی است.

وی با بیان اینکه برای حفظ بناهای ارزشمند تاریخی باید نسبت به مرمت آنها اقدام شود اضافه کرد: در سالیان گذشته به بافت های تاریخی اهمیت لازم داده نشده و یا برای مرمت مورد غفلت قرار گرفته اند.

رییس اداره گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با اشاره به مرمت بخشی از بناهای تاریخی افزود: طی چند سال اخیر تعدادی از اماکن تاریخی مانند حمام حاج آقاتراب، منزل شهید قدوسی، حمام گلشن، امامزاده بدیع الزمان، خانه عباد مهران و خانه صمصام با چندین میلیارد تومان مرمت شده اند.

وی بازسازی سایر بناهای تاریخی را مستلزم ثبت آنها در فهرست آثار ملی دانست و گفت:  یک اثر تاریخی برای مرمت ابتدا باید در فهرست آثار ملی ثبت شود تا بتوان برای آن اعتبار لازم را جذب و هزینه کرد.

جانجان اضافه کرد: در این راستا تاکنون 30 بنای تاریخی در نهاوند شناسایی شده که نیاز به مرمت دارند و برای انجام این کار همه آنها به ثبت آثار ملی رسیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 30 بنای تاریخی قابل مرمت در نهاوند

شناسایی 30 بنای تاریخی قابل مرمت در نهاوند