مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 06:502021-10-02اقتصادي

کرونا ماهیانه 160 میلیارد تومان بر اصناف مشهد خسارت وارد کرده است


رییس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه اصناف بر حدود 18 درصد تولید ناخالص ملی تاثیرگذار است، گفت: براساس آمارهای رسمی حدود 7تا 8درصد مربوط به تولید ناخالص ملی در حوزه های مختلف، - ایسنا/خراسان رضوی رییس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه اصناف بر حدود 18 درصد تولید ناخالص ملی تاثیرگذار است، گفت: براساس آمارهای رسمی حدود 7تا 8درصد مربوط به تولید ناخالص ملی در حوزه های مختلف، بر اثر بیماری کرونا آسیب هایی را متحمل شد و اگر همان 8درصد را حساب کنیم حدود 2هزارمیلیارد تومان در ماه برای کشور برآورد می شود.

اگر این درصد کشوری را در مشهد در نظر بگیریم حدود 160 میلیارد تومان در ماه به اصناف خسارت وارد شده که این آسیب می تواند بیشتر از این ارقام هم باشد.

محمود بنانژاد در گفت وگو با ایسنا در خصوص تاثیرات کرونا بر عملکرد اصناف طی یک سال و نیم گذشته اظهار کرد: اصناف در چهار دسته شغلی تولید، خدمات فنی، توزیعی و خدماتی فعالیت می کنند که هر کدام ماهیت خاص خود را دارند.

در دسته تولیدی با تغییراتی که به صورت فیزیکی یا شیمیایی به آن مواد اولیه وارد می کنند، در نهایت محصولی به وجود می آید که تولید آن واحد تولیدی می شود.

در دسته خدمات فنی تعمیرکاران قرار دارند که در حوزه های مختلف مانند لوازم خانگی، الکترونیکی، خودرو و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا ماهیانه 160 میلیارد تومان بر اصناف مشهد خسارت وارد کرده است

کرونا ماهیانه 160 میلیارد تومان بر اصناف مشهد خسارت وارد کرده است