مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 06:052021-10-02پزشكي

تلخِ پرخاصیت


کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: قهوه یکی از نوشیدنی های رایج است که امروزه در بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ - ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: قهوه یکی از نوشیدنی های رایج است که امروزه در بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ پزوهش های مختلفی نشان از مفید یا مضر بودن قهوه دارد؛ در هر حال باید در مصرف آن تعادل را رعایت کرد.

زهره امیرپور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مطالعاتی در مورد مضرات و یا از طرفی حفظ سلامتی بدن با نوشیدن قهوه وجود دارد، اما به هر حال افراط در نوشیدن این نوشیدنی پرطرفدار درست نیست.

وی افزود: بر اساس پژوهش های دیگر قهوه احتمال ابتلا به دیابت نوع 2، پارکینسون، بیماری های کبدی، سرطان پروستات، آلزایمر و دردهای پشت و حتی سرطان های پوست را کاهش می دهد؛ حتی مطالعه ای هم نشان داده است که مصرف بین چهار تا شش فنجان قهوه ممکن است احتمالا ابتلا به بیماری ام اس (مالتیپل اسکلروزیس) را کاهش دهد و سیر پیشرفت بیماری را در بیماریان ام اس بطیی کند.

وی با بیان اینکمه مطالعه دیگری نشان داده که قهوه شاخص های التهابی مغز را کاهش می دهد و یک ماده مفید و حفاظت کننده برای سیستم اعصاب مرکزی است، اظهار کرد: بر اساس پژوهشی که روی 25 هزار شهرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلخِ پرخاصیت

تلخِ پرخاصیت