مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 05:352021-10-02اجتماعي

دانش فنی شبیه سازی تمام حیوانات در کشور وجود دارد/ ضرورت همکاری سازمان محیط زیست


معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان بابیان اینکه دانش فنی شبیه سازی برخی حیوانات بدست آمده، گفت:اما باید سازمان محیط زیست با ایجاد زیرساختها، امکان شبیه سازی برخی حیوانات در حال انقراض را فراهم کند.

- دکتر پروانه افشاریان در خصوص اقدامات پژوهشگاه رویان در زمینه جلوگیری از حیوانات در حال انقراض با استفاده از شبیه سازی و سلول بنیادی گفت: تاکنون این علم را برای شبیه سازی بزهای مختلفی با ویژگیهای خاص در پژوهشگاه رویان اصفهان بکار گرفتیم.

معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه بکارگیری این روش در خصوص سایر حیوانات کار پیچیده ای برای محققان رویان نخواهد بود، گفت: زیرا دانش فنی این اقدام بدست آمده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات بعدی محققان رویان در زمینه جلوگیری از انقراض برخی حیوانات با نژاد بومی کشور گفت: شبیه سازی و جلوگیری از انقراض نسل یوزپلنگ و سایر حیوانات (همچون قوچ قمیشلو که در اصفهان انجام شده است) امکان پذیر است اما نیاز به هزینه های بالایی دارد.

افشاریان با تاکید بر اینکه همچنین همکاری چند سازمان دولتی در راستای هر مورد را می طلبد، گفت: سازمان محیط زیست یکی از این سازمانهاست که می بایست شبیه سازی را اولویت کار خود قرار دهد و به این قضیه ورود کند تا امکانات و شرایط مورد نیاز را برای شروع پژوهش های مورد نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش فنی شبیه سازی تمام حیوانات در کشور وجود دارد/ ضرورت همکاری سازمان محیط زیست

دانش فنی شبیه سازی تمام حیوانات در کشور وجود دارد/ ضرورت همکاری سازمان محیط زیست