مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 05:152021-10-02اقتصادي

افزایش دوام کرکره آلومینیومی با نانوپوشش های سخت


یکی از شرکت های فناور با استفاده از نانوپوشش های سخت و فوق سخت، موفق به بهبود مقاومت به سایش در کرکره های آلومینیومی شده است.

- یکی از شرکت های فناور با استفاده از نانوپوشش های سخت و فوق سخت، موفق به بهبود مقاومت به سایش در کرکره های آلومینیومی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهندس مصطفی مقداری، مدیرعامل یکی از شرکت های فناور گفت: قالب های اکستروژن آلومینیوم که برای تولید پروفیل های آلومینیومی از جمله پروفیل کرکره و درب و پنجره ساختمانی استفاده می شود، به شدت تحت سایش قرار دارند و با گذشت زمان دچار گشادشدگی قالب شده و قالب از رده خارج می شود.

وی استفاده نانوپوشش های سخت را یکی از راهکارهای غلبه بر این چالش دانست و افزود: برخی شرکت ها برای کاهش اصطکاک از روان کننده های گرافیتی استفاده می کنند و این در حالی است که در پوشش های تولیدی این شرکت، علاوه بر ضدسایش بودن پوشش ها یک لایه از پوشش خودروانکار بر پایه کربن بر سطح خارجی قالب اعمال شده و موجب کاهش شدید اصطکاک بین پروفیل تولید شده و قالب اکستروژن خواهد شد.

مقداری با بیان اینکه نانوپوشش های سخت و روانکار تولید شده در این شرکت بر پایه روش هیبریدی رسوب گذاری فیزیکی از فاز بخار (PVD) و رسوب گذاری شیمیایی از فاز بخار به کمک پلاسما (PACVD) است، خاطر نشان کرد: پوشش ضدسایش از جنس ترکیبات نیتری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش دوام کرکره آلومینیومی با نانوپوشش های سخت

افزایش دوام کرکره آلومینیومی با نانوپوشش های سخت