مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 05:052021-10-02اقتصادي

طراحی، پیاده سازی و فعال کردن سامانه های پایش و پیش بینی خشکسالی


مدیران و مسئولان حوزه آب به منظور برخورد اصولی با موضوع خشکسالی باید به سمت مدیریت ریسک حرکت کنند.

- ایسنا/لرستان یک کارشناس ارشد خاک شناسی گفت: مدیران و مسئولان حوزه آب به منظور برخورد اصولی با موضوع خشکسالی باید به سمت مدیریت ریسک حرکت کنند.

مهراد وکیلی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ایران در کمربند خشک و نیمه خشک دنیا قرار داد که این موضوع نقش مهمی در افزایش فراوانی وقوع خشکسالی در کشور دارد.

وی با اشاره به این که در سال های اخیر برای پایش وضعیت وقوع خشکسالی در اراضی کشاورزی، جنگل ها و مراتع، از تصاویر ماهواره ­ای استفاده می شود، عنوان کرد: یکی از رایج ترین شاخص ­های بررسی وضعیت پوشش­ های گیاهی که به منظور پایش تغییرات زمانی و مکانی پوشش های گیاهی و محصولات کشاورزی استفاده می شود، شاخص تفاضلی نرمال گیاه است.

وکیلی تأکید کرد: ازجمله اقدامات ضروری برای آگاهی از شرایط و چگونگی وقوع خشکسالی در اراضی کشاورزی، جنگل ها و مراتع کشور، بررسی و تحلیل نقشه شاخص تفاضلی نرمال گیاه است.

این کارشناس ارشد خاک شناسی با بیان این که یکی از مهم ترین روش های مقابله با خشکسالی، استفاده از منابع آبی حاصل از سیلاب ها و تبدیل آن ها به فرصت و ذخیره منابع آبی است که می توان از طریق آبخیزداری آن را انجام داد، تصریح کرد: می توان فعالیت های آبخیزدار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی، پیاده سازی و فعال کردن سامانه های پایش و پیش بینی خشکسالی

طراحی، پیاده سازی و فعال کردن سامانه های پایش و پیش بینی خشکسالی