مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 05:052021-10-02پزشكي

تغذیه سالمندان چگونه باشد؟


رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان بر تغذیه سالمندان با کیفیت بالا تأکید کرد.

- ایسنا/همدان رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان بر تغذیه سالمندان با کیفیت بالا تأکید کرد.

آرزو کاوه ای در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سالمندان با توجه به اینکه تغییراتی در بدنشان ایجاد می شود که سوخت و ساز بدنشان کمتر بوده و نیاز به مواد غذایی کمتری نسبت به سایر افراد دارند، بنابراین بهتر است مواد غذایی آنها با کیفیت باشد.

وی افزود: نوع پروتیین مصرفی در سالمندان بسیار مهم بوده و با توجه به اینکه سالمندان در جذب، سوخت و ساز دچار مشکل می شوند، باید مواد غذایی با کیفیت بالا استفاده کنند.

کاوه ای خاطرنشان کرد: مشکلاتی که برای تغذیه سالمندان وجود دارد، در سه دسته طبقه بندی می شود که یکی از آنها مشکلات روحی و روانی سالمندان است که بر تغذیه آنها تأثیرگذار است.

وی مشکلات موجود در زندگی سالمند و مشکلات جسمانی را بر تغذیه سالمند مؤثر خواند و گفت: تمامی این عوامل بر تغذیه سالمندان تأثیر مستقیم دارد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه شرایط زندگی افراد سالمند تغییر می کند، تصریح کرد: ممکن است یک سالمند به تنهایی زندگی کند، آشپزی بلد نباشد یا درآمد کافی نداشته باشد و از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه سالمندان چگونه باشد؟

تغذیه سالمندان چگونه باشد؟