مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 04:502021-10-02سياسي

انتقاد از طرح تقسیم کرمان به دو استان


استناد نماینده مردم چهار شهرستان بم، ریگان، فهرج و نرماشیر به خرمای مضافتی بم و فاصله 800 کیلومتری جنوب به شمال استان کرمان و محرومیت اهالی این منطقه و در نتیجه ضرورت تشکیل استان جدید بم در حالی است که وی پیشتر و در واکنش به تلاش تعدادی از نمایندگان شهرستان .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، روزنامه جوان نوشت: موسی غضنفرآبادی، نماینده حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر، طرحی را در مجلس پیگیری می کند که به موجب آن، بخشی از استان کرمان به عنوان یک استان جدید در تقسیمات کشوری شناخته شود.

نیازی به گفتن ندارد که او می خواهد مرکز این استان جدید بم و به اسم استان بم باشد.

این طرح با امضای 23 نماینده تقدیم هیئت رییسه مجلس شده است.

در بخشی از مقدمه توجیهی این طرح آمده: فاصله بین شمالی ترین نقطه استان با جنوبی ترین نقطه استان، قریب به 800 کیلومتر است.

این مسافت و وجود شهرستان های زیاد عملاً سرکشی استاندار و مدیران کل را برای بررسی مسائل و مشکلات همه شهرستان های استان ناتوان و ناممکن ساخته است و این امر موجب عقب ماندگی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نتیجتاً موجب خسارات آشکاری به مردم شهرستان های شرق استان شامل بم، ریگان، فهرج و نرماشیر و 12 شهر و قریب 700 روستا و آبادی گردیده است که آثار عقب ماندگی و توسعه نامتوازن در این شهرستان ها به روشنی مشهود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از طرح تقسیم کرمان به دو استان

انتقاد از طرح تقسیم کرمان به دو استان