مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 04:352021-10-02بين الملل

پیمان دفاعی آمریکا و استرالیا و شکاف میان متحدان قدیمی ایالات متحده


چندی پیش آمریکا و انگلستان پیمانی با استرالیا منعقد کردند که بر اساس آن زیردریایی های استرالیا به سوخت یا احتمالاً کلاهک هسته ای مجهز می شوند.

- ایسنا/اصفهان چندی پیش آمریکا و انگلستان پیمانی با استرالیا منعقد کردند که بر اساس آن زیردریایی های استرالیا به سوخت یا احتمالاً کلاهک هسته ای مجهز می شوند.

استرالیا به واسطه یک پیمان دفاعی مشترک با ایالات متحده و بریتانیا قرار است زیردریایی هایی با سوخت اتمی را که قبلا سفارش خرید آنها را به فرانسه داده بود از واشنگتن تحویل بگیرد.

پاریس به شدت از این موضوع خشمگین شد و اقدام کانبرا در لغو سفارش خرید زیردریایی های اتمی را خنجری از پشت توصیف کرد.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه نیز در واکنشی صریح و بسیار انتقادآمیز نسبت به دولت آمریکا رویکرد بایدن را با آنچه پیش تر ترامپ در تقابل با اروپایی ها انجام می داد مقایسه کرد.

توافق ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا بر سر یک پیمان دفاعی که برخی تحلیل گران اعلام خبر آن را به ویژه برای اروپایی ها غافلگیرکننده خواندند تا حدی دست واشنگتن برای مقابله با چین در منطقه هند و اقیانوس آرام را بازتر می کند.

این توافق به اعتقاد برخی کارشناسان سیاسی برافروختن خشم فرانسوی ها و مقامات اتحادیه اروپا را تا حدودی نسبت به آنچه باید در قبال چین انج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیمان دفاعی آمریکا و استرالیا و شکاف میان متحدان قدیمی ایالات متحده

پیمان دفاعی آمریکا و استرالیا و شکاف میان متحدان قدیمی ایالات متحده