مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 04:352021-10-02اقتصادي

نیمی از سالمندان کشور حقوق بازنشستگی ندارند


هفته تکریم و منزلت سالمندان نیز همانند بسیاری از مناسبت های تقویمی هرساله بهانه ای است برای بحث و گفت وگوهای کلیشه ای درخصوص مشکلات سالمندان.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، روزنامه ایران از مشکلات دوران سالمندی و افزایش چالش های این قشر در سال های آتی به ارایه گزارشی پرداخت و نوشت: با فرا رسیدن این هفته راهکارهایی برای برون رفت از چالش هایی که در آینده ای نزدیک پیش روی جامعه قرار خواهد گرفت، در این هفته مطرح و بعد بسیاری شان فراموش می شود تا سال دیگر! اما به راستی تاکنون در این زمینه چه اقداماتی صورت گرفته است؟ نخستین بار در برنامه سوم توسعه کشور به موضوع ساماندهی سالمندان توجه شد اما سال ها گذشت تا سرانجام 31 شهریور 1399، سند ملی سالمندان کشور به دستگاه های اجرایی عضو شورای ملی سالمندان کشور ابلاغ شد.

حالا اما با وجود ابلاغ این سند همچنان در پیچ و خم مشکلات سالمندانی که در آینده ای نزدیک بیش از یک سوم جمعیت کشور را تشکیل خواهند داد مانده ایم.

به اعتقاد کارشناسان این حوزه در سال های کنونی سالمندان شرایط مناسب تری نسبت به گذشته دارند اما در سال های آینده با افزایش تعداد سالمندان شرایط سخت تر خواهد شد.

از این رو باید مشکلات و چالش های این گروه به درستی مشخص تا زیرساخت های مورد نیاز آن فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از سالمندان کشور حقوق بازنشستگی ندارند

نیمی از سالمندان کشور حقوق بازنشستگی ندارند