مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 04:152021-10-02بين الملل

تحولات اخیر در مرز آذربایجان و ارمنستان بر تبادلات تجاری ایران تاثیرگذار است


یک کارشناس مسائل حوزه قفقاز تحولات مرزی اخیر در مرز با آذربایجان و ارمنستان را تاثیرگذار بر تبادلات تجاری در منطقه اوراسیا عنوان کرد.

- یک کارشناس مسائل حوزه قفقاز تحولات مرزی اخیر در مرز با آذربایجان و ارمنستان را تاثیرگذار بر تبادلات تجاری در منطقه اوراسیا عنوان کرد.

سید محمدرضا دماوندی در گفت و گو با ایسنا در خصوص مسائل پیش آمده در مرز آذربایجان و ارمنستان و تاثیر بر رفت و آمد کامیون های ایرانی در این جاده مرزی گفت: طبیعتا این مساله بر تبادلات تجاری ایران با ارمنستان و اوراسیا اثر گذار خواهد بود.

به هر حال جمهوری آذربایجان مدعی است که 21 کیلومتر از جاده ای که از خاک ارمنستان عبور می کند جزو خاک آذربایجان بوده و کامیون های ایرانی هم از این مسیر عبور می کنند.

وی تصریح کرد: در واقع جمهوری آذربایجان با این ادعا اقدام به گرفتن حق ترانزیت کرد البته در حال حاضر ارمنستان اقداماتی انجام داده و جاده جایگزین تا هفته آینده به پایان می رسد و دیگر کامیون ها از محل مورد ادعای آذربایجان عبور نمی کنند.

این کارشناس مسائل قفقاز با اشاره به ابهاماتی که در توافق نامه آذربایجان و ارمنستان بر سر مساله قره باغ انجام شد گفت: ابهاماتی در بند 9 این توافق نامه که با وساطت روسیه انجام شده بود وجود دارد که باید حل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحولات اخیر در مرز آذربایجان و ارمنستان بر تبادلات تجاری ایران تاثیرگذار است

تحولات اخیر در مرز آذربایجان و ارمنستان بر تبادلات تجاری ایران تاثیرگذار است