مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1400 ساعت 12:152021-10-01بين الملل

21امین سالروز انتفاضه قدس و مسجد الاقصی در فلسطین اشغالی 1948


امروز جمعه مصادف است با 21امین سالروز انتفاضه قدس و مسجد الاقصی در فلسطین اشغالی 1948 که طی 8 روز تظاهرات و درگیری فلسطینیان با پلیس رژیم صهیونیستی، - امروز جمعه مصادف است با 21امین سالروز انتفاضه قدس و مسجد الاقصی در فلسطین اشغالی 1948 که طی 8 روز تظاهرات و درگیری فلسطینیان با پلیس رژیم صهیونیستی، 13 نفر به ضرب گلوله نیروهای گارد مرزی و تک تیراندازان اسراییلی به شهادت رسیدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، انتفاضه الاقصی روز یکم اکتبر سال 2000 پس از تعرض آریل شارون رییس وقت جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی با موافقت ایهود باراک نخست وزیر وقت این رژیم تحت حمایت صدها نیروی امنیتی شعله ور شد و موجب درگیری های شدید و خونین در این مسجد شد.

در پی تعرض شارون به مسجد الاقصی، کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 1948 در الجلیل، المثلث و النقب اعلام اعتصاب سراسری کرد اما پلیس رژیم صهیوینستی در پی موفقیت این اعتصاب، با خشونت و سرکوبگری و شلیک گلوله به استقبال تظاهرات و اعتراضات رفت و در همان روز اول 3 فلسطینی به شهادت رسیدند.

پس از آن اعتراضات و درگیری ها بین فلسطینیان و اشغالگران اسراییلی به مدت 8 روز ادامه یافت و طی آن فلسطینیان جاده های اصلی به ویژه خیابان وادی عاره را بستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

21امین سالروز انتفاضه قدس و مسجد الاقصی در فلسطین اشغالی 1948

21امین سالروز انتفاضه قدس و مسجد الاقصی در فلسطین اشغالی 1948