مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1400 ساعت 10:352021-10-01اقتصادي

قطب اقتصادی جنوب کشور محروم از فرودگاه!


توسعه زیر ساخت ها در گناوه اگر امروز نادیده گرفته و در بی تفاوتی ها فراموش شود، ظلمی در حق آیندگان شهرستان و کشور است.

- خبرگزاری فارس - بوشهر، امیرحسین جلال پور: بندر گناوه یکی از قدیمی ترین بنادر کشور ایران محسوب می شود که در یکی از شهر های شمالی استان بوشهر و در مرکز شهرستان گناوه قرار گرفته که درفاصله مسافتی 160 کیلومتری شمال بوشهر است.

این بندر قدیمی و تاریخی از شمال غربی با بندر دیلم و از شمال شرقی با استان فارس، از شرق با دشستان و از قسمت جنوب با بوشهر و از غرب با خلیج فارس تماس دارد؛ مساحت شهرستان گناوه حدود 240000 هکتار است که با 110 کیلومتر مرز آبی از قدیمی ترین بنادر کشور محسوب می شود.

طبق آخرین آمار سرشماری بندر گناوه جمعیت این شهر 102٬484 نفر (19٬977 خانوار) بوده است و از لحاظ طول جغرافیایی بندر گناوه در 50 درجه و 31 دقیقه شرقی و از عرض جغرافیایی 29 درجه و 34 دقیقه شمالی قرار دارد.

گناوه با توجه به جاذبه های گردشگری و بازاری مشهور مقصد خرید قشر متوسط کشور بوده و همواره شهری توریستی محسوب می شده است؛ بسیاری از گردشگران ایران و خارج از کشور از این بندر تاریخی دیدن می کردند.

گناوه مستعد توسعه ریلی و هوایی علیرغم مستعد بودن شهرستان گناوه اما به دلیل عدم توسعه ریلی و هوایی که امروزه جز جداناپذیر توسعه تجاری و گردشگری هر شهرستان مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطب اقتصادی جنوب کشور محروم از فرودگاه!

قطب اقتصادی جنوب کشور محروم از فرودگاه!