مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1400 ساعت 08:252021-10-01بين الملل

واکنش آمریکا و گوترش به اخراج کارمندان سازمان ملل از اتیوپی


دبیرکل سازمان ملل و دولت آمریکا اقدام اخیر دولت اتیوپی در اخراج کردن هفت تن از مقامات ارشد این سازمان از خاک این کشور را محکوم کردند.

- دبیرکل سازمان ملل و دولت آمریکا اقدام اخیر دولت اتیوپی در اخراج کردن هفت تن از مقامات ارشد این سازمان از خاک این کشور را محکوم کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت اقدام اخیر دولت اتیوپی در اخراج هفت تن از مقام های ارشد این سازمان باعث شوکه شدن او شده است.

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، گوترش گفت که سازمان ملل متعهد به کمک به مردم اتیوپی بوده و با دولت این کشور وارد تعامل شده با این توقع که مقام هایی که تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفتند بتوانند کار مهمشان را ادامه دهند .

گوترش بیان کرد: من از شنیدن این خبر که دولت اتیوپی هفت مقام سازمان ملل شامل مقام های ارشد امور انسانی را به عنوان عنصر نامطلوب معرفی کرده شوکه شدم.

این بیانیه بعد از آن سوی دبیر کل سازمان ملل منتشر می شود که دولت اتیوپی اقدام به اخراج هفت تن از کارمندان سازمان ملل از خاک خود کرده و به آنها برای ترک این کشور 72 ساعت مهلت داد.

وزارت امور خارجه اتیوپی در پستی در توییتر اعلام کرد، این هفت مقام سازمان ملل در امور داخلی کشور مداخله می کردند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش آمریکا و گوترش به اخراج کارمندان سازمان ملل از اتیوپی

واکنش آمریکا و گوترش به اخراج کارمندان سازمان ملل از اتیوپی