مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1400 ساعت 07:352021-10-01فرهنگي

بمناسبت تولد مولانا صدای مرغ سحر در قونیه طنین انداز شد


کنسرت مشترک علیرضا قربانی و عالیم قاسم اف بمناسبت 8 مهرماه تولد مولانا در سالن سلجوق قونیه با حضور چندین هزار نفر عاشقان مولانا از سراسر جهان بخصوص ایرانیان علاقمند برگزار شد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ در بخش اول آهنگ مرغ سحر با همکاری قربانی و قاسم اف به زیبایی هر چه تمام تر برگزار شد که طی آن قربانی و قاسم اف مرغ سحر را بصورت بیت به بیت به فارسی و ترکی اجرا کردند .

بخش بعدی کنسرت اجرای قطعه من غلام قمرم با غزلی از مولانا بود که علیرضا قربانی آنرا اجرا کرد.

قطعه این بار من یکبارگی در عاشقی پیچیده ام با غزلی از مولانا توسط قربانی با شور و شوق خاصی اجرا شد و قطعه بی همگان به سر شود نیز با همراهی علاقمندان حاضر در کنسرت اجرا شد .

بخش بعدی کنسرت با حضور عالیم قاسم اف با اجرای آواز و چندقطعه تصنیف ترکی آغاز شد صدای عالیم قاسم اف وقتی به اوج می رسد و سازها با شور هر چه تمامتر آنرا تشویق می کردند .

اجرای قطعه مستان سلامت می کنند با غزلی از مولانا حسن پایانی بود که با صدای قربانی و قاسم اف حاضران در مراسم را به وجد و سماع در آورد.

در پایان این کنسرت طی مراسمی تابلو سماع مولاتا و نی مولانایی به استاد علیرضا قربانی و عالیم قاسم اف توسط اسین چلبی نواده مولانا و مدیرکل توریسم و گردشگری قونیه اهدا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بمناسبت تولد مولانا صدای مرغ سحر در قونیه طنین انداز شد

بمناسبت تولد مولانا صدای مرغ سحر در قونیه طنین انداز شد