مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 21:152021-09-30اقتصادي

چه موانعی بر سر راه صادرات خرما وجود دارد؟


رییس انجمن ملی خرمای ایران افزایش 3 تا 4 برابری هزینه های حمل ونقل، مشکلات بازگشت ارز به کشور، قوانین خلق الساعه و مشخص نبودن ارزش پول ملی را از مشکلات پیش روی صادرکنندگان خرما دانست.

- رییس انجمن ملی خرمای ایران افزایش 3 تا 4 برابری هزینه های حمل ونقل، مشکلات بازگشت ارز به کشور، قوانین خلق الساعه و مشخص نبودن ارزش پول ملی را از مشکلات پیش روی صادرکنندگان خرما دانست.

محسن رشید فرخی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه برداشت خرمای جدید آغاز شده است، گفت:متوسط برداشت خرما در کشور همیشه بین یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 250 هزار تن بوده است که البته این عدد در برخی سال ها بیشتر و در برخی سال ها نیز به کمتر از یک میلیون تن رسیده است.

وی ادامه داد: قیمت خرما نسبت به قیمت های تورمی کشور رشد چندانی نداشته است.

از طرفی همیشه قیمت ها در بازار بر اساس سیستم عرضه و تقاضا تعیین می شود و باید به گونه ای باشد که صادرکننده بتواند آن را در بازار خارجی عرضه کند، تولیدکننده از فروش آن راضی باشد و در توان خرید مصرف کننده نیز باشد.

رییس انجمن ملی خرمای ایران با بیان اینکه خرما واریته های بسیاری دارد، گفت: قیمت انواع خرما از کیلویی 10 هزارتومان شروع می شود و به 70 هزارتومان می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه موانعی بر سر راه صادرات خرما وجود دارد؟

چه موانعی بر سر راه صادرات خرما وجود دارد؟