مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 13:302021-09-30اقتصادي

حجم مخزن سدهای اصلی قم 187 میلیون متر مکعب است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم با اشاره به کاهش حجم آب ذخیره شده در سدهای استان به دلیل کمبود بارش و روند خشکسالی در ماه های اخیر، گفت: حجم مخزن سدهای کوچری و 15 خرداد به عنوان دو سد اصلی تامین کننده آب استان، - 187 میلیون متر مکعب است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اصغری تاکید کرد: بر اساس پایش صورت گرفته تا ابتدای مهرماه جاری حجم آب ذخیره شده در مخزن سد کوچری 99.

723 میلیون متر مکعب و در مخزن سد 15 خرداد 87.

070 میلیون متر مکعب است.

وی با اشاره به کم شدن بارندگی ها و شرایط خشکسالی در ماه های اخیر، اظهار داشت: ادامه یافتن این روند موجب کاهش حجم آب ذخیره شده در مخازن سدهای کوچری و 15 خرداد نسبت به سال گذشته شده است.

وی با بیان این که تامین آب برای قم به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص آن به سختی و با صرف هزینه های زیاد صورت می گیرد، افزود: درچنین شرایطی رعایت صرفه جویی درمصرف، برای تامین پایدار نیاز آبی استان برای همه بخش ها یک ضرورت بوده و نیازمند توجه جدی اقشار مختلف مردم است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم گفت: بررسی ها نشان می دهد میزان بارش باران و برف در موقعیت جغرافیای سدهای تامین کننده آب استان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از 50 درصد کاهش داشته است و این موضوع لزوم توجه به سرانه مصرف آب در قم را بیش ازپیش روشن می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم مخزن سدهای اصلی قم 187 میلیون متر مکعب است

حجم مخزن سدهای اصلی قم 187 میلیون متر مکعب است