مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 11:552021-09-30بين الملل

سارکوزی به حبس محکوم شد


رسانه های فرانسوی خبر دادند که «نیکلا سارکوزی» رییس جمهوری اسبق این کشور به دلیل تامین مالی غیرقانونی کارزار انتخاباتی خود در سال 2012 ، مجرم شناخته و برای او مجازات یک سال حبس شامل یک دوره شش ماهه تعلیقی تعیین شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه لوموند فرانسه، سارکوزی متهم است که حدود 22.

5 میلیون یورو - یعنی چیزی حدود دو برابر بیشترین مقدار قانونی برای رقابت های انتخاباتی سال 2012 هزینه کرده - رقابتی که در نهایت با شکست او در برابر فرانسوا اولاند به پایان رسید.

سارکوزی 66 ساله اتهام هرگونه تخلفی را رد کرده است، با این حال دادستان های پرونده او معتقدند، وی هفته ها پیش از رای گیری می دانسته که هزینه های انتخاباتی او که طبق قوانین فرانسه به شدت محدود است، به حداکثر قانونی نزدیک شده، ولی با این حال، با سازماندهی بسیاری از تجمعات بزرگ و پرهزینه انتخاباتی موافقت کرده است.

این حکم شش ماه پس از محکوم شدن او به اتهام فساد و نفوذ در پرونده دیگری صادر شد که منجر به صدور حکم یک سال حبس قطعی و دو سال تعلیقی شد و او را به اولین رییس جمهوری فرانسه بدل کرد که با مجازات حبس مواجه شده است.

سارکوزی همچنین به اتهاماتی مبنی بر دریافت پول از معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی برای تامین بودجه مبارزات انتخاباتی سال 2007 و همکاری یا الیگارشی روسیه تحت ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سارکوزی به حبس محکوم شد

سارکوزی به حبس محکوم شد