مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 11:452021-09-30فرهنگي

اساسی ترین وظیفه ادبیات در بطن حادثه بودن است


یک نویسنده با بیان این که در بطن حادثه بودن اساسی ترین وظیفه ادبیات است، گفت: اگر ادبیات وقایع این روزها را ثبت و ضبط نکند، به ادبیات موزه ای تبدیل می شود اما اگر این ادبیات زنده باشد و تلاش کند که میان فکر نویسنده روایت، - ایسنا/خراسان رضوی یک نویسنده با بیان این که در بطن حادثه بودن اساسی ترین وظیفه ادبیات است، گفت: اگر ادبیات وقایع این روزها را ثبت و ضبط نکند، به ادبیات موزه ای تبدیل می شود اما اگر این ادبیات زنده باشد و تلاش کند که میان فکر نویسنده روایت، قهرمانی که در بطن حادثه حاضر است و مکانی که اتفاق در آن در حال سپری شدن است، ارتباط منطقی برقرار کند، یک ادبیات نو و متعهد ظاهر می شود.

سعید تشکری در مراسم رونمایی از کتاب دور از جان! مجموعه داستان کرونا بر اساس خاطرات جهادگران که امروز، 8 مهر ماه، در کتابخانه مرکزی مشهد برگزار شد، با اشاره به مراحل تألیف این کتاب، اظهار کرد: کتاب دور از جان برآمده از یک ایده، فکر و اندیشه تازه و بسیار خوب است.

یک روز که با آقای محسن زاده، مدیر انتشارات ستاره ها، در دفتر کارم جمع شده بودیم، ایشان گفت که مقام معظم رهبری فرمودند باید در مورد کرونا مانند شهید آوینی روایت کنیم.

پس از آن تصمیمی گرفتیم و فراخوان جشنواره ای را به نام داستان کرونا منتشر کردیم که در آن شرط گذاشتیم جهادگران دورا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اساسی ترین وظیفه ادبیات در بطن حادثه بودن است

اساسی ترین وظیفه ادبیات در بطن حادثه بودن است