مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 10:002021-09-30سياسي

عقل مهم ترین وسیله شناخت باطن انسان است


یکی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: عقل مهم ترین وسیله شناخت باطن انسان است که می تواند حق و باطل را تشخیص داده و صحیح و سقیم را از یکدیگر جدا سازد و چراغی است درون انسان که سبب شناخت آدمی می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی یکی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: عقل مهم ترین وسیله شناخت باطن انسان است که می تواند حق و باطل را تشخیص داده و صحیح و سقیم را از یکدیگر جدا سازد و چراغی است درون انسان که سبب شناخت آدمی می شود.

آیت الله محمدهادی عبدخدایی صبح امروز در نشست بین المللی امام رضا(ع) و ادیان که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: عقل به معنای فهم عبارت از یک نیروی باطنی است که می تواند خوبی و بدی خیر و شر را درک کند و حق و باطل را از هم جدا سازد.

عقل مهم ترین امتیاز آدمی است که بارها از به کار انداختن آن تجلیل به عمل آمده است.

از مشقات این واژه نیز به وفور صحبت شده اما واژه هایی که گویای به کار انداختن عقل است مانند تفکر و تدبر بارها استفاده شده و از الالباب(خردمندان) به عظمت و احترام یاد شده است.

وی افزود: همچنین در روایاتی که از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) رسیده تجلیل فراوانی از عقل به عمل آمده است و امام رضا(ع) آن را موهبتی الهی معرفی می کند و می گوید العقل جاء من الله؛ عقل از جانب خدا می آید .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقل مهم ترین وسیله شناخت باطن انسان است

عقل مهم ترین وسیله شناخت باطن انسان است