مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 08:152021-09-30اقتصادي

دلایل گرانی تخم مرغ/ ارز ترخیص نهاده های دپوشده در گمرک تامین نشد


مدیرکل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: چندین ماه است که وزارت جهاد کشاورزی درگیر تأمین ارز ترخیص نهاده های دپو شده در گمرک است اما تأمین ارز صورت نگرفته است.

- به نقل از صدا و سیما، غلامرضا ملک نیا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با انداختن توپ به زمین بازی تحریم، اظهار داشت: تحریم های آمریکا در دو سال گذشته سبب شد تا واردات اجداد به کشور به تعویق بیفتد.

مدیرکل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه واردات مرغ اجداد در انحصار چند شرکت است کسی نمی تواند خارج از این حلقه اقدام به واردات مرغ اجداد کند، گفت: ما برای جبران کمبود و خلا مرغ اجداد در کشور در پایان سال 98 و اوایل سال 99 اقدام به تولید مرغ مادر کردیم که آن هم با مشکل تأمین ارز مواجه شد و نیمه دوم سال 99 به ثمر رسید اما با وجود مشکل تأمین ارز با حدود شش میلیون کاهش جوجه ریزی در پایان سال 99 مواجه شدیم.

ملک نیا گفت: با تدابیر جایگزین که صورت گرفت توانستیم کاهش تولید را با اعمال افزایش سن و تولید تولکبری جبران کنیم.

وی افزود: در مراحل جبران کاهش تولید؛ پیش بینی واردات تخم مرغ خوراکی را هم کرده بودیم زیرا افزایش تقاضا قابل پیش بینی بود.

افزایش قیمت تخم مرغ کار یک شبه نبوده است در ادامه حمید کاشانی، رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: تلاطم و افزایش قیمت تخم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل گرانی تخم مرغ/ ارز ترخیص نهاده های دپوشده در گمرک تامین نشد

دلایل گرانی تخم مرغ/ ارز ترخیص نهاده های دپوشده در گمرک تامین نشد