مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 07:252021-09-30بين الملل

روایت خبرگزاری فرانسه از رایزنی ایران و عربستان در عراق


خبرگزاری فرانسه به نقل از سه منبع عراقی مدعی شده است که نماینده ای از ایران و عربستان سعودی در روزهای اخیر در عراق با یکدیگر دیدار کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری از ماه آوریل امسال چند بار در سطوح بالا با یکدیگر گفت وگو برگزار کردند.

طبق این گزارش، عراق که به دنبال ایفای نقش به عنوان میانجی منطقه ای است، میزبانی نشست های ریاض و تهران را برعهده داشته است.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود نوشت که سه منبع عراقی که خواستند نامشان فاش نشود، در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه، جدیدترین دور از مذاکرات نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را تأیید کردند.

یکی از این منابع با تأیید این که جدیدترین گفت وگوهای میان ایران و عربستان در روزهای اخیر برگزار شده، گفت: یک مقام ایرانی با یک مقام سعودی پس از نشست های پیشین میان دو کشور، با یکدیگر دیدار کردند .

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز 23 سپتامبر (اول مهرماه) گفته بود که گفت وگوها با ریاض به پیشرفت های جدی در باره امنیت خلیج فارس منتهی شد.

خبرگزاری فرانسه مدعی شده است که یک مقام دولتی و یک منبع نزدیک به دولت عراق نیز بدون آن که جزییات بیشتری ارائه کند، جدیدترین نشست میان ایران و عربستان را تأیید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت خبرگزاری فرانسه از رایزنی ایران و عربستان در عراق

روایت خبرگزاری فرانسه از رایزنی ایران و عربستان در عراق