مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 07:252021-09-30اقتصادي

دلایلی گرانی تخم مرغ در بازار/ارز ترخیص نهاده های دپوشده در گمرک تامین نشد


مدیرکل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: چندین ماه است که وزارت جهاد کشاورزی درگیر تأمین ارز ترخیص نهاده های دپو شده در گمرک است اما تأمین ارز صورت نگرفته؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، حمید کاشانی رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در برنامه گفتگوی ویژه خبری نیز در این برنامه با انداختن توپ به زمین بازی تحریم، گفت: تحریم های آمریکا در دو سال گذشته سبب شد تا واردات اجداد به کشور به تعویق بیفتد.

وی با بیان اینکه واردات مرغ اجداد در انحصار چند شرکت است کسی نمی تواند خارج از این حلقه اقدام به واردات مرغ اجداد نماید، گفت: ما برای جبران کمبود و خلأ مرغ اجداد در کشور در پایان سال 98 و اوایل سال 99 اقدام به تولید مرغ مادر کردیم که آن هم با مشکل تأمین ارز مواجه شد و نیمه دوم سال 99 به ثمر رسید اما با وجود مشکل تأمین ارز با حدود شش میلیون کاهش جوجه ریزی در پایان سال 99 مواجه شدیم.

ملک نیا گفت: با تدابیر جایگزین که صورت گرفت توانستیم کاهش تولید را با اعمال افزایش سن و تولید تولکبری جبران کنیم.

وی افزود: در مراحل جبران کاهش تولید؛ پیش بینی واردات تخم مرغ خوراکی را هم کرده بودیم زیرا افزایش تقاضا قابل پیش بینی بود.

کاشانی نیز با بیان این که تولید تخم مرغ کشور به اندازه تقاضا و مصرف است، گفت: طبق نامه نگاری های انجام شده به مسئولین وقت در سال گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایلی گرانی تخم مرغ در بازار/ارز ترخیص نهاده های دپوشده در گمرک تامین نشد

دلایلی گرانی تخم مرغ در بازار/ارز ترخیص نهاده های دپوشده در گمرک تامین نشد