مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 06:352021-09-30پزشكي

ذخیره خون چهارمحال و بختیاری به 4 روز رسید/ استقبال پایین اهداکنندگان


مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ذخیره خون استان به چهار روز رسید، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا اهدای خون در استان کاهش یافته است.

- حسین هاشمی در گفت وگو با موجب کاهش اهدای خون در چهارمحال و بختیاری شده است، اظهار کرد: روز اربعین حسینی (ع) تنها 50 نفر در سه مرکز استان خون اهدا کردند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ذخیره خون استان به چهار روز رسیده است، عنوان کرد: طول عمر فرآورده های خونی مثل پلاکت سه روز بوده که این مهم نیازمند آن است، اهدای خون به صورت مستمر انجام پذیرد.

مدیرکل انتقال خون استان چهارمحال و بختیاری زمان استاندارد ذخیره خون را یک هفته دانست و تصریح کرد: 52 درصد اهداکنندگان خون در استان مستمر هستند که بیش از دو بار در طول سال خون اهدا می کنند.

هاشمی با بیان اینکه 25 درصد از اهداکنندگان خون باسابقه هستند، گفت: مردان و زنان در طول سال به ترتیب چهار و سه مرتبه می توانند خون اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری ازلحاظ خون گیری و تأمین خون موردنیاز خودکفا است، افزود: تمام گروه های خونی موردنیاز بیمارستان ها و بیماران خاص توسط خود مردم استان تأمین می شود.

مدیرکل انتقال خون استان چهارمحال و بختیاری به ایجاد مراکز سیار خون گیری اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 10 مرکز سیار در اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره خون چهارمحال و بختیاری به 4 روز رسید/ استقبال پایین اهداکنندگان

ذخیره خون چهارمحال و بختیاری به 4 روز رسید/ استقبال پایین اهداکنندگان