مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 20:552021-09-29اقتصادي

4 کودک کم شنوا در هر یک هزار تولد


مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی میزان شیوع کم شنوایی در بین نوزادان را بیش از دو برابر مجموع دیگر اختلالات قابل ارزیابی عنوان کرد و گفت: در هریک هزار تولد 2 تا 4 کودک دچار کم شنوایی شدید تا عمیق می شوند.

- فرگل صحاف در گفتگو با خبرنگار فارس در تبریز، با گرامی داشت روز جهانی ناشنوایان، کم شنوایی را معلولیتی پنهان و شایع ترین معلولیت مادرزادی دانست و اظهار داشت: میزان شیوع کم شنوایی در بین نوزادان در زمان تولد بیش از دو برابر مجموع دیگر اختلالات قابل ارزیابی در نوزادان است.

 وی افزود: با توجه به اینکه در هر هزار تولد 2 تا 4 کودک دچار کم شنوایی شدید تا عمیق  می شوند، شنوایی جهت تشخیص زود هنگام افت شنوایی، کمک به اشتغال، کمک هزینه ساخت مسکن را از اهم برنامه های این اداره کل برای ناشنوایان و کم شنوایان تحت پوشش برشمرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت های بهزیستی در زمینه ارائه خدمات به ناشنوایان، پیشگیری را اولویت نخست بهزیستی در فعالیت ها خواند و اظهار داشت: علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ژنتیک به همه اقشار تحت پوشش بهزیستی، در این زمینه شنوایی سنجی همه نوزادان در کلیه بیمارستان ها و زایشگاه ها در صورت وجود مشکلات شنوایی اقدامات بعدی جهت حل مشکلات انجام می پذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 کودک کم شنوا در هر یک هزار تولد

4 کودک کم شنوا در هر یک هزار تولد