مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 12:452021-09-29دانش

ضرورت تطبیق دادن سالمندان با زندگی دیجیتال


معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت سالمندان پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، آموزش و مهیا سازی سالمندان برای تطابق با زندگی دیجیتال را یک ضرورت مهم در سیاستگذاری های سلامت خواند .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فرشاد شریفی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در آستانه 9 مهرماه، روز جهانی سالمندان با بیان این که کشور ایران از جمله جوامعی است که سرعت بیشتری در سالمند شدن را تجربه می کند، گفت: طی حدود پنج دهه اخیر نرخ سالمندان کشور از حدود 5 درصد به 10 درصد رسیده است و پیش بینی می شود که این نرخ طی 50 سال آینده سه برابر شود و در سال 1450 به حدود 30 درصد برسد.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت سالمندان تصریح کرد: این تغییرات سریع دموگرافیک موجب تغییرات جدی در نیازها از جمله نیاز به خدمت سلامت می شود و تمام ارکان جامعه از جمله چرخه تولید را در کشور می تواند متاثر کند.

وی با اشاره به این که یادگیری فناوری های دیجیتال نقش موثری در رفع نیازهای روزانه سالمندان دارد تصریح کرد: با آموزش تکنولوژی به سالمندان خصوصا در شرایط همه گیری بیماری کرونا می توان شرایطی فراهم ساخت که سالمند خود را فرد مفیدی احساس کند ضمن اینکه امکان دسترسی به دریافت خدمات سلامت، آموزش و مشاوره آنلاین در بستر تکنولوژی دیجیتال فراهم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تطبیق دادن سالمندان با زندگی دیجیتال

ضرورت تطبیق دادن سالمندان با زندگی دیجیتال