مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 11:102021-09-29سياسي

روایت یک کار «تمیز فرهنگی» از جوانان بی نام شهرکردی/ شهدایی که دیگر گمنام نیستند


در این گزارش روایت مطالبه گری جوانان شهرکردی را می خوانید که در طی دو سال گذشته یادمان شهدای گمنام شهرکرد را به یک قطب فرهنگی قابل توجه در شهر تبدیل کردند.

- گروه فرهنگی-چهارمحال و بختیاری قریب به 18 سال پیش یعنی سال 82 بود که شهرکرد میزبان هشت شهید گمنام شد؛ شهدایی که تازه تفحص شده بودند و عمدتا در عملیات والفجر به شهادت رسیده بودند.

قبل از ورود، چندین جلسه برای جانمایی قبور مطهر برگزار شد و محل های متعددی پیشنهاد شد، آن روزها به خاطر شرایط سیاسی حاکم بر کشور خیلی موضوع تدفین شهدا در دانشگاه مورد اقبال مسئولان قرار نگرفت و بلاخره یک تپه در تقریبا قسمت شمالی شهر انتخاب شد؛ تپه ای که اطرافش را پارک های صولت، ملت، زیپ لاین، سینما روباز و یک بخشی هم نهالستانی در برگرفته که همه شان عمدتا با حواشی تقریبا حاد فرهنگی مواجهه هستند.

انتقاد مذهبی ها از محل تدفین شهدا آن روزها و حتی تا چندین سال بعد خیلی ها، حتی برخی از مذهبی ها به محل دفن شهدا انتقاد داشتند که چرا شهدا را در جایی دفن کردند که بیشتر مهجور و گمنام شوند؛ برخی معتقد بودند این هشت شهید وقتی در شهرکرد آرام گرفتند بیشتر از قبل گمنام شدند چون هم از خاک پاک جبهه ها دور شدند و هم خیلی از طرف مسئولان مورد حمایت قرار نگرفتند و قبور مطهرشان آنطور که مورد انتظار بود مورد استقبال و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت یک کار «تمیز فرهنگی» از جوانان بی نام شهرکردی/ شهدایی که دیگر گمنام نیستند

روایت یک کار «تمیز فرهنگی» از جوانان بی نام شهرکردی/ شهدایی که دیگر گمنام نیستند