مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 10:552021-09-29سياسي

ادبیات دفاع مقدس دچار عادی نویسی است


نشست نقد و بررسی ادبیات دفاع مقدس با حضور «حسین شکربیگی» داستان نویس و دکتر «علیرضا شوهانی» عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام و جمعی از مسئولان فرهنگی و علاقمندان برگزار شد.

- ایسنا/ایلام نشست نقد و بررسی ادبیات دفاع مقدس با حضور حسین شکربیگی داستان نویس و دکتر علیرضا شوهانی عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام و جمعی از مسئولان فرهنگی و علاقمندان برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا شوهانی با اشاره به اینکه نهادهای مختلفی در زمینه ادبیات دفاع مقدس آثاری تولید کرده اند، اظهار کرد: واقعیت این است که در کنار این همه آثار که از نظر کمیت تعداد قابل توجهی هستند، از نظر کیفی بر آنها ایراداتی مترتب است.

وی اظهار کرد: جنگ یک پدیده اجتماعی و یک دگرگونی عظیم است که کل اعضای آن جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، در آثار ادبی کشور ما جنگ تاثیر فراوانی داشته و توانسته ادبیات را با خودش همراه کند.

شوهانی افزود: نگاه حادثه ای نویسندگان ما به جنگ باعث شده تا این اتفاق از درونشان نجوشد و صرفا از سر احساس وظیفه یا سفارش این تولیدات به وجود آمده است، هنگامی می توانیم بگوییم یک داستان نویس موفق شده که اتفاق اجتماعی را در وجود خود نهادینه کند و بعد از آن می تواند بازپروری کند و بنویسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادبیات دفاع مقدس دچار عادی نویسی است

ادبیات دفاع مقدس دچار عادی نویسی است